"Slovensko je vodná veľmoc. Máme portfólio minerálnych a pramenitých
vôd, ktoré pokrýva celé známe spektrum. Tento prvý obchodný prípad to
potvrdzuje a veríme, že naša dojčenská voda si v Číne nájde svojich
priaznivcov,“ povedal Miroslav Berzedy zo spoločnosti Budiš.
Prelomový je podľa neho aj spôsob dopravy. Podobné komodity sa z Európy
do Číny doteraz spravidla transportovali lodnou dopravou. Výrobca vody v
SR bude dodávať dojčenskú vodu do Číny iba vlakom.
V Číne bude slovenskú dojčenskú vodu dodávať distribučná spoločnosť
Tianju Group, ktorá momentálne pokrýva päť čínskych provincií od
severozápadnej po severovýchodnú Čínu.
Ako doplnil Ivan Rudolf, hovorca Ministerstva dopravy a výstavby (MDV)
SR, prvý vypravený kontajnerový vlak zo Slovenska do Číny je výsledkom
aj dlhoročnej práce pracovnej skupiny pri ministerstve dopravy.
"Export tovaru vlakom do Číny napomôže tiež Slovensku aj v tom, že
čínske spoločnosti budú mať väčší záujem prepravovať časť z 15.000
kontajnerových vlakov v tomto roku medzi Čínou a EÚ aj cez Slovensko, čo
zas môže podporiť nielen dopravný a logistický sektor, ale aj rozvoj
ďalšieho obchodu na Slovensku," zdôraznil riaditeľ stratégie dopravy a predseda pracovnej skupiny z MDV SR Peter Hrapko.
Železnica podľa štátneho tajomníka rezortu dopravy Jaroslava Kmeťa
predstavuje ekologický spôsob dopravy. MDV preto víta spôsob dopravy,
ktorý si zahraničný partner zvolil. "Aj tento kontrakt je príkladom
toho, ako vlaková doprava môže nielen pomôcť slovenskému hospodárstvu,
ale aj znížiť emisnú stopu dopravy. Vzhľadom na stav klimatickej núdze, v
akom sa celý svet dnes nachádza, veľmi vítame, že si čínsky partner
zvolil práve tento šetrnejší spôsob prepravy," dodal štátny tajomník.